Mój profil
Zaktywowani
Drużyny
Dyscypliny
SportStrefy
Singiel vs Singielka
Trenerzy
Talenty/Sponsoring
Indywidualne
Rower
Opis dyscypliny

Jazda na rowerze jest bardzo dobrym treningiem formy i pozytywnie wpływa na zdrowie organizmu. 

 

Jazda na rowerze jest korzystna dla organizmu!

Jazda na rowerze pobudza krążenie krwi. Jest to również bardzo dobry trening kondycyjny i wytrzymałościowy. Podczas długotrwałej jazdy nasz organizm świetnie się dotlenia. Jeżeli jeździmy bardzo długo możemy również dobrze rozbudować nasze mięśnie i wzmocnić ich siłę. Jazda na wysokich (ciężkich) biegach rozbudowuje muskulature mięśni, a długa jazda na niskich (lekkich) biegach kształtuje "smukłe" mięśnie.

 

Jazda na rowerze jest świetna na odchudzanie!

Jeżdżąc na rowerze (zwłaszcza długi okres czasu) zużywamy bardzo wiele energii, czyli spalamy wiele kalorii (godzina jazdy z prędkością zbliżoną do 20km/h do około 600cal). Oprócz spalania kalorii zwalczamy również cellulit z ud i pośladków.

 

Jak trenować?

Aby trenować na rowerze powinniśmy jeździć w miare regularnie. Polecam również, aby jeździć minimum 20 minut podczas jednej sesji i w miarę postępu w treningu coraz dłużej. Trening powinien zacząć się od spokojnej jazdy, przez około 3 minuty. Jest to swego rodzaju rozgrzewka i przygotowywanie organizmu do późniejszego wysiłku. Tak samo powinniśmy również skończyć nasz trening.

Prędkość jazdy podczas trenowania nie jest najistotniejsza, lecz fakt, że podczas jazdy należy pamiętać, aby cały czas pedałować i trzymywać stałe tempo.

Wysiłek podczas jazdy (a więc i efekt treningu) modyfikujemy poprzez zmienianie przerzutek lub ustalanie wyższego tempa.

 

Jazda na rowerze - dla kogo?

Jazda na rowerze jest niemal idealnym treningiem. Mogą go uprawiać niemal wszyscy. Jak już wcześniej napisałem, spokojnie jeździć mogą ludzie z nadwagą.

Treningi rowerowe są także wskazane dla osób z choroba zwyrodnieniową kręgosłupa. Aby zmniejszyć nacisk na poszczególne kręgi należy po prostu ustawić się w możliwie jak najbardziej wyprostowanej pozycji.

 

Jak zacząć?

Aby uprawiać ten rodzaj sportu należy mieć rower. Ceny rowerów zaczynają się już od 250zł, jednak polecał bym rower z wyższej półki. Radził bym również, żeby był to rower górski, a nie kolarka. Aby uchronić się przed urazami będziemy potrzebować kask, oraz ochraniacze na ramiona czy kolana. Ich cena to około 100zł, choć nie są konieczne. Przydatne będą również specjalne rękawiczki kolarskie, aby ręcę nie męczyły się od naciskania na kierownice.

Zaktywowani w dyscyplinie
Drużyny w dyscyplinie
Video Rower
Film dodał(a): Admin
Dodaj do ulubionychKomentuj 0
Foto Rower
Brak dodanych zdjęć w tej dyscyplinie.
Szukam partnera do gry w Oświęcimiu, poziom początkujący/średniozaawansowany. Mogę grać do południa lub popołudniu.
Szukam osób do pogrania w siatkówke amatorską w Lublinie. Poziom podstawowy lub średni :)
Szukam osoby do gry. Dodam że jestem początkująca, więc potrzebuje wskazówek. :)  
SportProdukt
Ostatnio zalogowani
img
Dąbrowa Górnicza
img
Ruda Śląska
img
Sosnowiec
img
Tarnowskie Góry
img
Krakow
img
Bielsko-Biała
Nowi Zaktywowani
img
Bielsko-Biała
img
Łódź
img
Wroclaw
img
Wrocław
img
Ruda Śląska
img
Sosnowiec
O portalu  •  Pomoc  •  Regulamin  •  Polityka prywatności  •  Reklama  •  Zorganizuj konkurs  •  Kontakt
2011 Copyright by Zaktywowani.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone