Mój profil
Zaktywowani
Drużyny
Dyscypliny
SportStrefy
Singiel vs Singielka
Trenerzy
Talenty/Sponsoring
Indywidualne
Rower
Opis dyscypliny

Jazda na rowerze jest bardzo dobrym treningiem formy i pozytywnie wpływa na zdrowie organizmu. 

 

Jazda na rowerze jest korzystna dla organizmu!

Jazda na rowerze pobudza krążenie krwi. Jest to również bardzo dobry trening kondycyjny i wytrzymałościowy. Podczas długotrwałej jazdy nasz organizm świetnie się dotlenia. Jeżeli jeździmy bardzo długo możemy również dobrze rozbudować nasze mięśnie i wzmocnić ich siłę. Jazda na wysokich (ciężkich) biegach rozbudowuje muskulature mięśni, a długa jazda na niskich (lekkich) biegach kształtuje "smukłe" mięśnie.

 

Jazda na rowerze jest świetna na odchudzanie!

Jeżdżąc na rowerze (zwłaszcza długi okres czasu) zużywamy bardzo wiele energii, czyli spalamy wiele kalorii (godzina jazdy z prędkością zbliżoną do 20km/h do około 600cal). Oprócz spalania kalorii zwalczamy również cellulit z ud i pośladków.

 

Jak trenować?

Aby trenować na rowerze powinniśmy jeździć w miare regularnie. Polecam również, aby jeździć minimum 20 minut podczas jednej sesji i w miarę postępu w treningu coraz dłużej. Trening powinien zacząć się od spokojnej jazdy, przez około 3 minuty. Jest to swego rodzaju rozgrzewka i przygotowywanie organizmu do późniejszego wysiłku. Tak samo powinniśmy również skończyć nasz trening.

Prędkość jazdy podczas trenowania nie jest najistotniejsza, lecz fakt, że podczas jazdy należy pamiętać, aby cały czas pedałować i trzymywać stałe tempo.

Wysiłek podczas jazdy (a więc i efekt treningu) modyfikujemy poprzez zmienianie przerzutek lub ustalanie wyższego tempa.

 

Jazda na rowerze - dla kogo?

Jazda na rowerze jest niemal idealnym treningiem. Mogą go uprawiać niemal wszyscy. Jak już wcześniej napisałem, spokojnie jeździć mogą ludzie z nadwagą.

Treningi rowerowe są także wskazane dla osób z choroba zwyrodnieniową kręgosłupa. Aby zmniejszyć nacisk na poszczególne kręgi należy po prostu ustawić się w możliwie jak najbardziej wyprostowanej pozycji.

 

Jak zacząć?

Aby uprawiać ten rodzaj sportu należy mieć rower. Ceny rowerów zaczynają się już od 250zł, jednak polecał bym rower z wyższej półki. Radził bym również, żeby był to rower górski, a nie kolarka. Aby uchronić się przed urazami będziemy potrzebować kask, oraz ochraniacze na ramiona czy kolana. Ich cena to około 100zł, choć nie są konieczne. Przydatne będą również specjalne rękawiczki kolarskie, aby ręcę nie męczyły się od naciskania na kierownice.

Zaktywowani w dyscyplinie
Drużyny w dyscyplinie
Video Rower
Film dodał(a): Admin
Dodaj do ulubionychKomentuj 0
Foto Rower
Brak dodanych zdjęć w tej dyscyplinie.
witam Poszukujemy dziewczyn/kobiet do gry w  siatkówkę. Poziom średni. Spotykamy się w czwartki. Wiek nie ma znaczenia :-)
Poszukuję w Szczecinie chętnej sredniozaawansownej osoby do gry w tenisa stołowego .
chętnie dołączę do istniejącej drużyny do gry w siatkówkę, najlepiej w centrum Olsztyna
SportProdukt
Ostatnio zalogowani
img
Gliwice
img
Czeladź
img
Tychy
img
siekierki wielkie
img
katowice
Nowi Zaktywowani
img
Gliwice
img
Czeladź
img
Warszawa
img
Szczecin
img
Częstochowa
O portalu  •  Pomoc  •  Regulamin  •  Polityka prywatności  •  Reklama  •  Zorganizuj konkurs  •  Kontakt
2011 Copyright by Zaktywowani.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone