Mój profil
Zaktywowani
Drużyny
Dyscypliny
SportStrefy
Singiel vs Singielka
Trenerzy
Talenty/Sponsoring
Indywidualne
Pływanie
Opis dyscypliny

Dlaczego warto wybrać się na basen

autor: Marta Malarska

 

W dzisiejszych czasach, niezależnie od tego, jakie warunki panują na zewnątrz, możemy codziennie pływać. W wielu miastach znajdują się świetnie wyposażone baseny. W zimie temperatura wody jest często wyższa niż latem, by zmniejszyć dyskomfort podczas zanurzania się.   


Niedługo nadejdzie wiosna, warto zastanowić się nad przygotowaniem ciała do sezony letniego. Sądzę, że wspaniałym sposobem na odzyskanie szczupłej sylwetki i poprawienie kondycji jest właśnie pływanie.

 

Nie każdy zdaje sobie sprawę, że sport ten uznawany jest za najzdrowszą ze wszystkich dyscyplin. Może ją uprawiać każdy, bez względu na kondycję i wiek. Na pływanie, po konsultacji z lekarzem, decydują się także kobiety w ciąży. Uprawiane racjonalnie, bez narażania się na przetrenowanie lub kontuzję, przynosi wiele korzyści. Oprócz tego, że modeluje sylwetkę, pełni również funkcję zdrowotną i korekcyjną.

 

Regularne wizyty na pływalni zapobiegają zachorowaniom, poprawiają odporność, zwiększają wydolność organizmu, opóźniają oznaki starzenia. Podczas półgodzinnego treningu można spalić około 300 kcal. Temperatura wody sprawia, że nie odczuwa się zbyt szybko zmęczenia, przez co wysiłek staje się przyjemniejszy. Warto dodać, że tracąc zbędny tłuszcz, wzmacniamy równocześnie układ mięśniowy, oddechowy oraz układ krążenia. Serce pracuje miarowo, cały organizm dotlenia się. W basenie do zdrowia wracają często ludzie po zawałach, operacjach kolan lub kręgosłupa. Dotlenienie organizmu wpływa bezpośrednio na poprawę nastroju. Po treningu uspokajamy się, łatwiej się nam zrelaksować, mięśnie rozluźniają się, przestajemy odczuwać stres.

 

Na pływaniu korzysta również nasz układ kostny. Zalecane jest przez ortopedów, ponieważ angażuje najważniejsze mięśnie odpowiedzialne za utrzymanie prawidłowej postawy. Warto pamiętać, że regularne wizyty na basenie pozwolą nam w przyszłości uniknąć bólów kręgosłupa lub zmniejszą te, które już nam dokuczają.

 

Basen może być również świetnym miejscem treningu dla osób, które jeszcze nie potrafią pływać. Aqua aerobik jest dobrą alternatywą dla pływania. Przynosi podobne korzyści, pomaga odzyskać figurę, poprawia nastrój. Zajęcia w grupie sprzyjają zawieraniu nowych znajomości. Często uczestnicy wzajemnie zachęcają się do zwiększenia wysiłku, oswojenia z wodą, a w rezultacie do nauki pływania. Warto zacząć od ćwiczeń z deską. Doradzi je nam obecny na każdej pływalni instruktor. Warto nauczyć się pływać. To przynoszący wiele korzyści sport oraz świetna zabawa dla całej rodziny. Nie powinno zatem dziwić, że Światowa Organizacja Zdrowia zaleca uprawianie pływania przynajmniej trzy razy w tygodniu.

 

Artykuł pochodzi z serwisu: www.Artelis.pl

Zaktywowani w dyscyplinie
Drużyny w dyscyplinie
Video Pływanie
Film dodał(a): Rafał Urbanek
Dodaj do ulubionychKomentuj 0
Foto Pływanie
Brak dodanych zdjęć w tej dyscyplinie.
Szukam ludzi do grania w siatkówke, poziom średniozaawansowany (4fun), na terenie śląska, im bliżej Gliwic tym lepiej. Jakby co dać znać na priv.
Poszukuję osoby do regularnej gry w tenisa stołowego. Mój poziom jest średni, gram trochę i potrzebuję treningu.
witam Poszukujemy dziewczyn/kobiet do gry w  siatkówkę. Poziom średni. Spotykamy się w czwartki. Wiek nie ma znaczenia :-)
SportProdukt
Ostatnio zalogowani
img
łódź
img
Pszczyna
img
Kraków
img
Szczecin/Goleniów
img
Katowice
img
Czeladź
Nowi Zaktywowani
img
łódź
img
Kraków
img
Szczecin/Goleniów
img
Czeladź
img
Kraków
img
Warszawa
img
Sosnowiec
O portalu  •  Pomoc  •  Regulamin  •  Polityka prywatności  •  Reklama  •  Zorganizuj konkurs  •  Kontakt
2011 Copyright by Zaktywowani.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone