Mój profil
Zaktywowani
Drużyny
Dyscypliny
SportStrefy
Singiel vs Singielka
Trenerzy
Talenty/Sponsoring
Indywidualne
Fitness
Opis dyscypliny

Fitness

O ile autorem metody ćwiczeń noszących wspólną nazwę "aerobik" był dr Kenneth Cooper, o tyle symbolem ćwiczeń gimnastycznych wykonywanych w rytm muzyki była jego rodaczka, popularna niegdyś aktorka Jane Fonda.

Zaczęło się w 1979 roku od nieszczęśliwego przypadku. W trakcie kręcenia filmu pt. "Chiński syndrom" aktorka złamała nogę. Tymczasem już za dwa miesiące rozpoczynała pracę przy następnym filmie. Czasu na rehabilitację pozostało więc niewiele. Wtedy właśnie po raz pierwszy znalazła się w klubie, gdzie prowadzono zajęcia gimnastyczne dla kobiet. O tyle była to niezwykła gimnastyka, że prowadzono ją w bardzo szybkim tempie w rytm muzyki dyskotekowej. Fonda wspomina, że po trzech pierwszych zajęciach miała kłopoty z chodzeniem po schodach. Po tygodniu była już zachwycona tą formą rekreacji i, co najważniejsze, w pełni sprawna stanęła przed kamerą filmową.

 

Niektóre rodzaje zajęć fitness:

 

Hi Lo

Ta forma ćwiczeń jest kombinacją dwóch form aerobiku: Hi impact i Low impact. Jest to obecnie jedna z najczęściej stosowanych forma aerobiku zawierająca zarówno układy kroków z Low impact jaki i podskoki z Hi impast. Hi Lo daje możliwość wypocenia się, spalenia tłuszczu czy wytańczenia.

Zajęcia tego rodzaju rozpoczynają się najczęściej od 10 minutowej rozgrzewki. Następnie uczestnicy przez kolejne 40 minut wykonują różne układy ćwiczeń. Mięśnie po ćwiczeniach Hi Lo wymagają rozciągnięcia. Dlatego po głównych zajęciach przeznacza się około 10 minut na rozciąganie mięśni i na ich schłodzenie. Ćwiczenia wpływają pozytywnie na wytrzymałość oraz układ krążenia i układ oddechowy. Dzięki zastosowaniu dużej różnorodności ruchów rąk czy nóg ćwiczenia te świetnie kształtują kondycję.

 

Pilates

Ćwiczenia typu Pilates wzmacniają głównie mięśnie małe i najsłabiej rozwinięte o istnieniu których często nawet nie zdajemy sobie sprawy.

Ten system ćwiczeń wymaga sto stosunkowo wysokiej koncentracji i skupienia, polega on bowiem na wykonywaniu precyzyjnych i powolnych ruchów o niewielkim zasięgu. Poprzez prawidłowe wykonywanie ćwiczeń można wysmuklić swoja sylwetkę, uzyskać płaski brzuch i pozbyć się nadmiernej tkanki tłuszczowej.

 

TBC

Ten typ zajęć polega najczęściej na wykonywaniu ćwiczeń w rytm muzyki dyskotekowej, używając przy tym różnego typu akcesoriów: ciężarków, gumowej taśmy, piłek itp.

Większość ćwiczeń wykonywanych jest na stojąco. Układy choreograficzne są stosunkowo proste, a tempo nie jest zawrotnie szybkie. Ciężar hantli dobierany jest do indywidualnych możliwości.

 


Step aerobic

To jedna z najbardziej znanych technik fitness na świecie. W skrócie polega ona na wchodzeniu i schodzeniu ze stopnia o regulowanej wysokości. Na stepie można wykonać ponad 200 różnych ćwiczeń.

Zajęcia mają na celu zwiększenie wytrzymałości organizmu, poprawę koordynacji ruchowej, redukcję tkanki tłuszczowej i przede wszystkim wzmocnienie dolnych partii mięśniowych. Główny nacisk położony jest na mięśnie ud i łydek. Ćwiczenia tego typu nie powinny wykonywać osoby z problemami stawów kolanowych, skokowych oraz kręgosłupa, ponieważ w trakcie ćwiczeń dochodzi do przeciążeń kolan, bioder oraz kostek .

 

Tae-bo

Tae-bo jest obecnie najbardziej popularną formą aerobiku w USA.
Słowo „tae” odnosi się do kopnięć i treningu dolnych części ciała, „bo” oznacza ruchy bokserskie, uderzenia i pracę nad górna częścią ciała. Tae-bo jest intensywnym treningiem aerobowym w którym choreografię wyznaczają energiczne ciosy i kopnięcia. Poprawia ogólną kondycję fizyczną organizmu, siłę, elastyczność, oraz szybkość.

 

ABT (Abdominal Buttocks and Thigs)

ABT ( brzuch, pośladki, biodra) to komplet ćwiczeń pozwalających wyrzeźbić dolne partie ciała. Zajęcia tego typu należą do grupy „MUSCLE” – ćwiczeń, których celem jest poprawa siły mięśniowej, elastyczności oraz kształtu mięśni.

ABT to zajęcia o średniej intensywności, polegają głównie na wielokrotnym powtarzaniu ćwiczeń. Dzięki temu pozwalają osiągnąć dobre wyniki i zapewnić płaski brzuch, smukłe uda i jędrne pośladki. Wykonywane ćwiczenia wzmacniają także miejsca, w których pojawia się cellulit. W trakcie zajęć wykorzystuje się różne przybory np. gumy, ciężarki, piłki. Ćwiczenia wykonywane są w rytm muzyki. Przy tego typu treningu bardzo istotne jest zwrócenie uwagi na poprawność i technikę wykonywanych ćwiczeń oraz na zachowanie właściwej pozycji. Zajęcia pozbawione są choreografii.

Zaktywowani w dyscyplinie
Drużyny w dyscyplinie
Video Fitness
Film dodał(a): Karol Myśliwski
Dodaj do ulubionychKomentuj 0
Foto Fitness
Brak dodanych zdjęć w tej dyscyplinie.
Szukam ludzi do grania w siatkówke, poziom średniozaawansowany (4fun), na terenie śląska, im bliżej Gliwic tym lepiej. Jakby co dać znać na priv.
Poszukuję osoby do regularnej gry w tenisa stołowego. Mój poziom jest średni, gram trochę i potrzebuję treningu.
witam Poszukujemy dziewczyn/kobiet do gry w  siatkówkę. Poziom średni. Spotykamy się w czwartki. Wiek nie ma znaczenia :-)
SportProdukt
Ostatnio zalogowani
img
kraków
img
Poznań
img
Poznań
img
łódź
img
Pszczyna
img
Kraków
img
Szczecin/Goleniów
Nowi Zaktywowani
img
kraków
img
Rzeszów
img
Poznań
img
łódź
img
Kraków
img
Szczecin/Goleniów
img
Czeladź
O portalu  •  Pomoc  •  Regulamin  •  Polityka prywatności  •  Reklama  •  Zorganizuj konkurs  •  Kontakt
2011 Copyright by Zaktywowani.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone